EHL alumner sommarpratar i Sommar i P1

Gul blomma och rosa blomma

Den 10 och 19 juli medverkar två alumner från Ekonomihögskolan i Sommar i P1.

Sommar i P1 sänds varje sommar i Sveriges Radio. Varje programledare skapar sitt eget 1,5 timme långa program – med egen musik och vad de vill prata om. I år medverkar två alumner från Ekonomihögskolan i programmet, den 10 juli och 19 juli.

Zećira Mušović

10 juli, Zećira Mušović, målvakt, Ekonomie kandidatprogram, 2018

Zećira Mušović är Sveriges landslagsmålvakt och proffs i engelska Chelsea FC. Debuterade i division II som trettonåring och värvades snabbt till stjärnlaget FC Rosengård där hon var med om att ta nio titlar, varav fyra SM-guld. Under VM i Nya Zeeland och Australien 2023 blev Zećira Mušović stor matchvinnare när Sverige slog ut regerande mästarna USA i turneringens åttondelsfinal.

Olof Lundh

19 juli, Olof Lundh, sportjournalist, studerade ekonomi, historia och statsvetenskap vid Lunds universitet.

Sportjournalist och krönikör på TV4 som startade Fotbollskanalen och som även skriver krönikor om idrott och affärer i Dagens Industri. Olof Lundh har belyst fotbollens baksidor och spelet utanför planen i fem böcker. Efter ”Templet i öknen – så köpte Qatar världens största sport” nominerades han till Stora Journalistpriset. Han har också vunnit frågesportprogrammet ”Alla mot alla”.

Sveriges Radio: Sommar i P1