Anmälan till kurser inom program

Gemensamt för våra kandidatprogram är att du till den femte terminen själv måste söka kurs. Detta eftersom femte terminen består av valfria kurser. Detta görs via antagning.se. Det är endast inom Ekonomie kandidatprogram som anmälan till ny termin måste göras via antagning.se på samtliga terminer.

Även du som redan studerar på ett program, måste tacka ja till erbjuden plats på kurs inom programmet om du vill behålla din plats på kursen i de fall där ansökan gjorts via antagning.se.

Mer information hittar du på Lunds universitets webbplats.

Anmälan till kurser inom utbildningsprogram – lu.se

Registrering

För att kunna delta i undervisning och examination behöver du vara registrerad på kursen. Registrering är en förutsättning för att få studiemedel från CSN. Om du missar registreringen förlorar du din plats och den lämnas då till en reserv.

Ny student