Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Handelspersonal och lärande

Handelns kunskapsbank

Vilka utmaningar står detaljhandelspersonalen inför i sitt dagliga arbete? Vad behöver dagens kunder och hur uttrycker de dessa behov i butik? Vilka förutsättningar har butikspersonalen? Och vilka förutsättningar behöver de för att möta kundernas behov i det samtida detaljhandelslandskapet?

Vi vet redan att detaljhandelspersonalen är avgörande för att skapa (en positiv eller negativ) kundupplevelse i butikerna. Trots vikten av detaljhandelspersonal utforskar relativt lite forskning de utmaningar personalen står inför och hur de lär sig att hantera dessa utmaningar.

På den här sidan hittar du rapporter, webbinarier med mera om detaljhandelspersonal och lärande.

Följ oss

Följ oss på sociala medier och få senaste nyheterna och insikterna från Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet.

LinkedIn 

X (f.d. Twitter)

Personalens roll i servicemötet

Återförsäljare lägger tid på att hjälpa kunder som faktiskt kan hjälpa sig själva. Detta kanske inte innebär avancerad teknik, snarare att bättre utnyttja de möjligheter som redan finns. Se webbinariet.

Är det rimligt att satsa på det personliga kundmötet i den fysiska butiken?

Ska handel investera i mer personliga servicemöten i butik, eller satsa på mer automatiserade kundresor? Se den här videon för att ta reda på det.

Personalens roll i framtidens fysiska butik

I denna video diskuterar forskare från Centrum för handelsforskning vad som blir personalens roll i framtidens butik.