Fyra alumner på listan över Framtidens kvinnliga ledare 2024!

Image of person with binocular
Fyra alumner på listan över Framtidens kvinnliga ledare 2024! Foto: iStock

Chefsorganisationen Ledarna presenterar varje år en lista med 75 framstående kvinnliga ledare, som utmärkt sig genom sitt ledarskap.

Målet med utmärkelsen Framtidens kvinnliga ledare är att lyfta fram goda exempel och inspiratörer som också är unga och kvinnor och på så sätt vända upp och ner på förlegade föreställningar om vem som får vara chef. Gemensamt för dessa kvinnor är att de gör skillnad och visar på värdet av ett bra ledarskap.

I årets lista hittar vi 4 alumner från Ekonomihögskolan:

• Plats 7, Sofia Nord, Ekonomie kandidatexamen 2014 (samt civilingenjörsexamen från LTH), Global VP Technology, IKEA
  • Plats 12 Tove Jarl, Ekonomie magisterexamen, Nationalekonomi 2013, Chief Executive Officer, Ung Företagsamhet
  • Plats 17 Elin Melin Lundström, Ekonomie kandidat 2013, filosofie masterexamen Technology Management 2015, Head of Digital Sales & Media Performance, Telia
  • Topp 75 Fiora Cheng Gårdemyr, MSc Managing People, Knowledge and Change, 2017, Head of Scale Up and Strategic Partnerships, Scania

Den kompletta listan med alla 75 framstående kvinnliga ledare – ledarna.se

Stort grattis till Sofia, Tove, Elin & Fiora!