Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Handeln som destination

Handelns kunskapsbank

Vad gör en plats till en detaljhandelnsdestination? Vad lockar människor till butiker på olika geografiska platser? Vad gör en shoppingplats attraktiv, livlig eller framgångsrik? Och varför föredrar vi att shoppa på vissa ställen framför andra?

Centrum för handelsforskning tog upp dessa frågor, och fler, inom ramen för en studie med titeln Retail Destination. Här hittar du resurser relaterade till uppstartsfrågor, logistik och stadsutveckling, samt information om att skapa attraktiva och säkra marknadsplatser.

Följ oss

Följ oss på sociala medier och få senaste nyheterna och insikterna från Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet.

LinkedIn 

X (f.d. Twitter)

Trygg handel och utsatta stadsmiljöer

Kolla på ett seminarium kring dagligvaruhandelns villkor i områden som kännetecknas av en hög grad av otrygghet.

Den fysiska butik i en digital värld

Se professor Jens Nordfält diskutera vad som gör en fysisk butik attraktiv i en digital värld.