Tommy Shih. Foto.

Tommy Shih

Universitetslektor

Tommy Shih. Foto.

Säkerhetisering av forskning kräver förbättrat omdöme

• Tommy Shih
  • Hedvig Ördén

Under de senaste veckorna har det rapporterats om kinesiska militärforskare på svenska universitet och hur svensk forskning bidrar till kinesisk militär teknologi. En av oss författare, Tommy Shih, har tidigare varit med om att identifiera och bedöma risker kopplat till etikdumpning och dubbel användning i forskningsansökningar.

• Marknadsföring
  • Institutionen för strategisk kommunikation

2023-03-21

Universitetsläraren