Thor Berger . Foto

• Thor Berger
  • Erik Prawitz

Summary, in English

—We exploit exogenous variation arising from the historical roll-out of the Swedish railroad network across municipalities to identify the impacts of improved transport infrastructure on innovative activity. A network connection led to a local surge in patenting due to an increased entry and productivity of inventors. As the railroad network expanded, inventors in connected areas began to develop ideas with applications outside the local economy, which were subsequently sold to firms along the network. Our findings suggest that reductions in communication and transportation costs were an important driver of the historical emergence of a market for ideas.

• Tillväxt, teknologisk förändring och ojämlikhet
  • Centrum för ekonomisk demografi
  • Ekonomisk-historiska institutionen