LundaEkonomernas studentkår

STUDENTKÅREN FÖR ALLA STUDENTER PÅ EKONOMIHÖGSKOLAN

LundaEkonomerna arbetar för att optimera studentlivet för sina medlemmar, och det viktigaste uppdraget är att kontinuerligt övervaka kvaliteten på utbildningen genom att representera studenternas åsikter gentemot skolan. Men LundaEkonomerna gör mycket mer än så!

Stor grupp finklädda studenter poserar framför byggnad. Foto.
Foto: LundaEkonomerna

Vår studentkår står på fyra ben - utbildning, karriär, socialt och allmänt. Det innebär att LundaEkonomerna kan erbjuda något för alla. Som medlem kan du vara med på idrottsevenemang, hitta din framtida arbetsgivare på vår stora karriärmässa, gå på cykelfester eller köpa biljetter till den årliga balen Vinterbalen.

LundaEkonomerna har inte bara massor av aktiviteter och evenemang som pågår under hela året. Alla nya studenter får ett varmt välkomnande under Novice Week, med särskilda orienteringsprogram för kandidat-, master- och utbytesstudenter för att hjälpa dig att komma till rätta i ditt nya studentliv.

Du blir automatiskt medlem hos LundaEkonomerna om du är student på Ekonomihögskolan och har ett medlemskap i Studentlund.

Om du vill engagera dig kan du söka lediga tjänster inom studentkåren och bli en aktiv medlem. Det finns för närvarande cirka 280 aktiva medlemmar i studentkåren, som arbetar i de 26 kommittéerna och i projekt. Du får chansen att utveckla nya färdigheter, delta i många roliga aktiviteter och bygga livslånga vänskapsband. Ingen tidigare erfarenhet behövs för att gå med.

LundaEkonomerna (lundaekonomerna.se)

LundaEkonomerna på Facebook

LundaEkonomerna på Instagram

Studentlund (studentlund.se)

Kontakta LundaEkonomerna

info [at] lundaekonomerna [dot] se (info[at]lundaekonomerna[dot]se)
072–322 00 77

Besök oss

Skånelängan
Tunavägen 37, 223 63 Lund

Psst... på vardagar 11-13 kan du få gratis kaffe, värma din mat eller bara komma och hänga!

Glada studenter i färgglad rök. Foto.

Novice Week

Den sociala introduktionen för nya studenter på Ekonomihögskolan arrangeras av LundaEkonomernas studentkår.

Novice week – lundaekonomerna.se (på engelska)

LundaEkonomernas studentkår

Anmäl studierelaterade problem till LundaEkonomerna

LundaEkonomerna verkar för att säkerställa utbildningskvaliteten för alla studenter på Ekonomihögskolan. Upplever du några problem under din studietid och behöver hjälp kan du kontakta studentkåren genom att fylla i formuläret nedan.

Report an issue (digitalt formulär, på engelska)

About our educational surveillance – lundaekonomerna.se (på engelska)