Anslagstavlan - nationalekonomi

Nedan anslås sådant som är eller som kan vara av specifikt eller allmänt intresse för dig som student i nationalekonomi såsom informationsmöten, praktikutlysningar, jobbannonser, föreläsningar, seminarier, studentjobb och liknande.

Introduktions- och informationsmöten

Introduktionsmöten HT24
Introduktionsmöten som hålls i Nationalekonomiska institutionens regi är inte obligatoriska. Om du väljer att inte närvara på dessa möten förväntas du på egen hand inhämta den information som meddelas.

Introduktionsmöten HT24

Praktikutlysningar

Studentjobb och jobbannonser

Föreläsningar och seminarier

Studenthälsan och Studieverkstaden vid LU

Studieverkstadens föreläsningar och aktiviteter HT24
Välkommen till Studieverkstaden! Hos oss får du tips och råd om hur du kan förbättra din studieteknik och ditt akademiska skrivande eller läsande.

Studieverkstadens föreläsningar

HT24

Studenthälsans föreläsningar och gruppaktiviteter HT24
På Studenthälsan erbjuder vi kurser, grupper och individuella insatser för dig som student. Alla aktiviteter är gratis och framtagna för att ge stöd till studenter som har studierelaterade svårigheter.

Studenthälsans föreläsningar

HT24

Övrigt

Bli medlem i Nationalekonomiska föreningen
Studerar du nationalekonomi, har du studerat nationalekonomi eller vill du helt enkelt lära dig mer om nationalekonomi? Bli medlem i Nationalekonomiska Föreningen! Föreningen (NEF) grundades 1877 och har både en akademisk tyngd och en självklarhet i den akademiska och politiska debatten genom sin möjlighet att bidra till ett allmänt kunskapshöjande.

Nationalekonomiska Föreningen (NEF)