Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Mats Urde. Foto.

Mats Urde

Universitetslektor

Mats Urde. Foto.

Welcome to the Matrix - How to find and use your corporate brand's core identity

Författare

  • Mats Urde

Redaktör

  • Oriol Inglesias
  • Nicholas Ind
  • Majken Schultz

Summary, in English

In this article, I use a broad brush to provide a big picture of a corporate brand, how corporate branding works, and what it takes to manage a corporate brand. In the movie The Matrix, Mr. Anderson is invited to come behind the scenes to see and experience a world beyond the projected image. My article’s title welcomes you to discover and experience a corporate brand’s reality with its opportunities and challenges. The Corporate Brand Identity Matrix (Urde, 2013; Greyser & Urde, 2019) provides a structure and logic for this discovery with topics and questions to be further developed and discussed during the course.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2022-04-29

Språk

Engelska

Sidor

59-92

Publikation/Tidskrift/Serie

Routledge Companions in Marketing, Advertising and Communication

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Corporate branding
  • Reputation
  • leadership as practice

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-0-367-47663-2