Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Mats Urde . Foto

Mats Urde

Universitetslektor

 Mats Urde . Foto

Welcome to the Matrix - How to find and use your corporate brand's core identity

Författare

  • Mats Urde

Redaktör

  • Oriol Inglesias
  • Nicholas Ind
  • Majken Schultz

Summary, in English

In this article, I use a broad brush to provide a big picture of a corporate brand, how corporate branding works, and what it takes to manage a corporate brand. In the movie The Matrix, Mr. Anderson is invited to come behind the scenes to see and experience a world beyond the projected image. My article’s title welcomes you to discover and experience a corporate brand’s reality with its opportunities and challenges. The Corporate Brand Identity Matrix (Urde, 2013; Greyser & Urde, 2019) provides a structure and logic for this discovery with topics and questions to be further developed and discussed during the course.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2022-04-29

Språk

Engelska

Sidor

59-92

Publikation/Tidskrift/Serie

Routledge Companions in Marketing, Advertising and Communication

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Corporate branding
  • Reputation
  • leadership as practice

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-0-367-47663-2