Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Mats Urde. Foto.

Mats Urde

Universitetslektor

Mats Urde. Foto.

The monarchy as a corporate brand - Some corporate communications dimensions

Författare

  • Stephen A. Greyser
  • John M. T. Balmer
  • Mats Urde

Summary, in English

Purpose - The purpose of this paper is to examine the role of corporate communications on behalf of the monarchy as a corporate brand. Design/methodology/approach - Draws on the preliminary findings of a major study on monarchies. Findings - Argues that corporate communications is an important aspect of corporate brand management (especially in relation to constitutional monarchies). Research implications - That monarchies are analogous to organisational brands and are amenable to being managed as such. Originality/value - Draws on a unique study relating to monarchies as corporate brands.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2006

Språk

Engelska

Sidor

902-908

Publikation/Tidskrift/Serie

European Journal of Marketing

Volym

40

Issue

7-8

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Emerald Group Publishing Limited

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • corporate branding
  • corporate communications

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0309-0566