Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Mats Urde. Foto.

Mats Urde

Universitetslektor

Mats Urde. Foto.

Varumärken : vår tids symboler

Brands – symbols of our time

Författare

  • Mats Urde

Summary, in English

A contribution to the Swedish National Encyclopedia (year book) on brands as symbols of our time. Definitions, examples, and reflections of the phenomenon of brands.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

1999

Språk

Svenska

Sidor

206-207

Publikation/Tidskrift/Serie

Nationalencyklopedin

Volym

24

Dokumenttyp

Artikel i uppslagsverk

Förlag

Bra Böcker

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Brand
  • symbols
  • trademarks

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-7133-616-8
  • ISBN: 91-7133-617-6
  • ISBN: 91-7133-614-1