Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Mats Alvesson. Foto.

Mats Alvesson

Professor

Porträtt av Mats Alvesson. Foto.

The meaning and meaninglessness of postmodernism : Some Ironic Remarks

Författare

  • Mats Alvesson

Summary, in English

This paper discusses the popularity of postmodernism in social and organizational studies. It is argued that the word conflates quite different social phenomena and lines of development, and theoretical and philosophical positions. Framing issues in terms of modernism/postmodernism easily leads to insensitive conceptualizations of the varied positions within what is dumped together as 'modernism'. 'Modernist' ideas about contemporary society and types of organizations encourage an oversensitivity for novelty. It is argued that many of the themes raised under the banner of postmodernism are worth taking seriously, but no effort should be taken to combine them under the same concept.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

1995

Språk

Engelska

Sidor

1047-1075

Publikation/Tidskrift/Serie

Organization Studies

Volym

16

Issue

6

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SAGE Publications

Ämne

  • Business Administration

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1741-3044