Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Porträtt av Mats Alvesson. Foto.

Mats Alvesson

Professor

Porträtt av Mats Alvesson. Foto.

Accomplishments in consultancy work: ambiguity and distribution of praise and blame

Författare

  • Mats Alvesson
  • Stefan Sveningsson

Redaktör

  • Candlin C
  • Crichton J

Summary, in English

This chapter addresses identity constructions in the context of consultant-client relations in consultancy work. The focus is on how consultants and client managers use the image of each other as negative mirrors of themselves, making collaboration tension-ridden and complicated. In particular we emphasize identity dynamics around the attribution of credit and blame, drawing attention to the evaluatory and moral aspects of identity constructions in ambiguous, boundary-spanning work contexts.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

2010

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Discourses of Deficit

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Palgrave Macmillan

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • credit and blame
  • clients
  • management consultancy
  • identity work
  • ambiguity

Aktiv

Published