Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Martin Nordin . Foto

Martin Nordin

Utredare

 Martin Nordin . Foto

Ability and rates of return to schooling-making use of the Swedish enlistment battery test

Författare

  • Martin Nordin

Summary, in English

Using the Swedish military enlistment test, this paper estimates the return to schooling for individuals belonging to different parts of the ability distribution. It also attempts to predict whether an endogenous test score causes bias in the "ability-specific" returns to schooling that varies with the test score. A significant finding is that a higher score in the test is associated with a higher return to schooling, but that the positive association is diminishing in the test score. In general, the bias in the ability-specific returns to schooling does not seem to vary with the test score level.

Avdelning/ar

  • Nationalekonomiska institutionen

Publiceringsår

2008

Språk

Engelska

Sidor

703-717

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Population Economics

Volym

21

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer

Ämne

  • Economics

Nyckelord

  • return to schooling
  • cognitive ability
  • test score

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0933-1433