Default user image.

Marie Appelstrand

Default user image.

Kan ett ökat biobränsleuttag kombineras med god miljöhänsyn? : Resultat av en intervjustudie med skogsbrukets aktörer

• Marie Appelstrand
  • Karin Gerhardt
  • Johnny de Jong

Redaktör

• Tryggve Persson
  • Carl Henrik Palmér
  • Cajsa Lithell

Det är många maskiner och människor engagerade i en avverkning där man tar ut virke, grot och stubbar. En serie djupintervjuer med olika intressenter och aktörer visar att det finns stora brister i planering, logistik och kommunikation mellan de olika leden i kedjan, speciellt då flera olika entreprenörer är inblandade. Svaren visar också att det finns ett behov av bättre utbildning – och att man måste bli bättre på att ta tillvara den kunskap som finns, framförallt hos maskinförare och entreprenörer.

• Institutionen för handelsrätt

Sidor

Stubbskörd - hur påverkas klimat och miljö? - hur påverkas klimat och miljö?

Sveriges Lantbruksuniversitet

• Forest Science
  • Law (excluding Law and Society)

Aktiv