Jonas Ledendal . Foto

Jonas Ledendal

Jonas Ledendal . Foto

Delning av invånardata från ett juridiskt perspektiv

• Jonas Ledendal

Redaktör

• Anna-Karin Bergman
  • Magnus Adenskog

Syftet med Datalabbet, som utgjorde ett av fem hypoteslabb i projektet Den (ut)forskande staden, var att genom avancerad analys av data, bland annat maskininlärning, bättre kunna förstå kommuninvånarnas komplexa behov och ta fram värdeskapande offentliga tjänster, som kan tillgodose dessa behov och öka invånarnas livskvalitet. I den här delstudien undersöks de rättsliga ramarna för datadelning mellan myndigheter.

• Institutionen för handelsrätt

Sidor

Den (ut)forskande staden : En FoU-innovation i offentlig sektor

Del av eller Kapitel i bok