Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Jon Bertilsson. Foto.

Jon Bertilsson

Universitetslektor

 Jon Bertilsson. Foto.

Saving the social legitimacy of marketing : Creating a utopian sustainable future through the concerted use of marketing theory and practice

Författare

  • Carys Egan-Wyer
  • Jon Bertilsson

Summary, in English

Considering the climate crisis, critical marketing literature warns that the social legitimacy of marketing is at stake. Drawing upon the idea of imagined futures, we advance the notion that marketing can save its legitimacy by envisioning and “selling” the conditions of a sustainable future reality to society—as utopian.

Avdelning/ar

  • Marknadsföring

Publiceringsår

2023-06-29

Språk

Engelska

Sidor

1-17

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Ämne

  • Business Administration

Conference name

Consumer Culture Theory Conference 2023 (CCTC2023)

Conference date

2023-06-27 - 2023-06-30

Conference place

Lund, Sweden

Aktiv

Published