Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Hossein Asgharian. Foto.

Hossein Asgharian

Professor

Hossein Asgharian. Foto.

Product market competition and stock return dependence

Författare

  • Hossein Asgharian
  • Lu Liu

Summary, in English

We model the spillover effect between competing firms’ daily idiosyncratic stock returns, using spatial econometric techniques. Contagion effect from rival firms dominates competitive effect, and the net effect is larger from negative return shocks of rival firms than from positive ones. The net effect is strong for firms in product markets with low concentration and high product market fluidity.

Avdelning/ar

  • Nationalekonomiska institutionen

Publiceringsår

2022

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Finance Research Letters

Volym

50

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Economics

Nyckelord

  • Contagion and competitive effects
  • Product market concentration
  • Product market fluidity
  • Return comovement

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1544-6123