okt

Meetingpoint Ljusgården: Det första barnets påverkan på forskarkarriären

16 oktober 2024 08:30 till 09:00 | Föreläsning
Foto på EC2 Ljusgården och Olof Ejermo
Foto på Olof Ejermo av Håkan Röjder och foto på Ljusgården i EC2 av Charlotte Carlberg

Starta din morgon med Olof Ejermo på vår första forskarfrukost för terminen! Det finns ett tydligt före och efter det första barnet, både i livet och på arbetet. Fram till det första barnets födelse följer manliga och kvinnliga forskare en liknande bana när det gäller publikationer och lön, men efter det börjar skillnader synas.

Om evenemanget

Plats: