Porträtt av Erik Wengström. Foto.

Erik Wengström

Professor, Studierektor forskarutbildning, Nationalekonomiska institutionen

Porträtt av Erik Wengström. Foto.

Thinking fast, thinking badly

• Natalia Jimenez
  • Ismael Rodriguez-Lara
  • Jean Robert Tyran
  • Erik Wengström

Summary, in English

We test for the construct validity of the cognitive reflection test (CRT) by eliciting response times. We find that incorrect answers to the CRT are quicker than correct answers. At the individual level, we classify subjects into impulsive and reflective, depending on whether they choose the incorrect intuitive answer or the correct answer the majority of the time. We show that impulsive subjects complete the test quicker than reflective subjects.

• Nationalekonomiska institutionen

2018-01-01