Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Default user image.

Catherine Urquhart

Gästprofessor

Default user image.

Building grounded theory with social media data

Författare

  • Emmanuelle Vaast
  • Cathy Urquhart

Redaktör

  • Raza Mir
  • Sanjay Jain

Summary, in English

The growing popularity and constant innovations of social media platforms and applications have transformed ways of interacting, working, creating value, and innovating. They have also provided researchers with treasure troves of new data ripe for theorizing. Here we elaborate upon grounded theory building from social media data by delving into key dimensions of the research process: case study design, data analysis, and engaging in multiple methods.

Publiceringsår

2017-08-29

Språk

Engelska

Sidor

408-421

Publikation/Tidskrift/Serie

The Routledge Companion to Qualitative Research in Organization Studies

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Information Systems, Social aspects

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781317414148
  • ISBN: 9781315686103