Amanda Sonnerfeldt. Foto.

Amanda Sonnerfeldt

Universitetslektor

Amanda Sonnerfeldt. Foto.

Land-för-land­rapportering av skatter – en ur hållbarhets­vinkel missad möjlighet

• Axel Hilling
  • Niklas Sandell
  • Amanda Sonnerfeldt
  • Anders Wilhelmsson

I den här artikeln redogör Axel Hilling, Niklas Sandell, Amanda Sonnerfeldt och Anders Vilhelmsson för utvecklingen av offentlig land-förlandrapportering av skatter inom EU. Författarna analyserar hur den aktuella regleringen förhåller sig till EU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering, Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD.

• Institutionen för handelsrätt
  • Redovisning och finans
  • Nationalekonomiska institutionen

2022-02-03