Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Mats Urde . Foto

Mats Urde

Universitetslektor

 Mats Urde . Foto

Varumärket : en hotad tillgång

The Brand – an asset to value

Författare

  • Frans Melin
  • Mats Urde

Summary, in English

On the role and function of brands. The first book on strategic brand management published in Swedish, and one of the first internationally. Brand management and trademark management is discussed. The notion of the brand is discussed and the the corporate brand and its role in modern business and society is introduced.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

1991-01

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Liber

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Brand
  • brand management
  • corporate brand
  • trademark management
  • varumärken
  • marknadsföring
  • urvattning

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-40-31062-0