Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

 Mats Urde . Foto

Mats Urde

Universitetslektor

 Mats Urde . Foto

Varumärken : vår tids symboler

Brands – symbols of our time

Författare

  • Mats Urde

Summary, in English

A contribution to the Swedish National Encyclopedia (year book) on brands as symbols of our time. Definitions, examples, and reflections of the phenomenon of brands.

Avdelning/ar

  • Företagsekonomiska institutionen

Publiceringsår

1999

Språk

Svenska

Sidor

206-207

Publikation/Tidskrift/Serie

Nationalencyklopedin

Volym

24

Dokumenttyp

Artikel i uppslagsverk

Förlag

Bra Böcker

Ämne

  • Business Administration

Nyckelord

  • Brand
  • symbols
  • trademarks

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 91-7133-616-8
  • ISBN: 91-7133-617-6
  • ISBN: 91-7133-614-1