Porträtt av Annamaria Westregård. Foto.

Annamaria Westregård

Docent, Studierektor för forskarutbildningen, Institutionen för handelsrätt

Porträtt av Annamaria Westregård. Foto.

AD borde ha beaktat EU-rätten

• Maria Fritz
  • Ann-Christine Hartzén
  • Annamaria Westregård

DEBATT. Parterna i Foodora-målet har inte yrkat på att frågorna bör belysas utifrån ett EU-rättsligt perspektiv, men det befriar inte AD från att beakta EU-rätten i sin helhet, skriver forskarna Maria Fritz, Ann-Christine Hartzén och Annamaria Westregård, vid Lunds universitet.

• Institutionen för handelsrätt
  • Affärsrättsligt centrum vid Lunds Universitet, ACLU

Lag & avtal: arbetsrättslig tidskrift

Artikel i tidskrift