lu.se

Ekonomihögskolan

Lunds universitet

Gör ett internship vårterminen 2019

sista ansökningsdag: 1 oktober

Ansökningsförfarande och deadline

Skicka din ansökan, bestående av CV och personligt brev senast den 1 oktober via MyCareer. I samband med att du skickar in din ansökan via MyCarer lämnar du även in en ifylld ansökan för berörd praktikkurs till Karriärcenter.

Läs mer om hur du söker ett internship


Axis Communications, Lund

International Tax & Transfer Pricing Internship

Internship description
We are looking to recruit a highly motivated and team-oriented tax intern with a big interest in the international tax and transfer pricing area. During your internship within Tax you will be part of Finance, a group of approximately 35 people, at Axis HQ in Lund. During your internship, we will provide you with real tasks you can grow with and you will gain hands-on experience in tax and develop technical skills by working as part of a team carrying out tasks under close coaching and supervision. 

Responsibilities:

  • Calculate, approve and test transfer prices within the Axis Group.
  • Investigate and analyse potential transfer pricing issues in various finance and cross-function projects.
  • Support group companies in ad hoc tax issues related to tax and transfer pricing.
  • Update and manage the Axis Group’s Transfer pricing documentation and Country by Country Reporting (CbCR) and make sure it is in line with Swedish and international regulations.
  • Assist with foreign tax return preparation including document retrieval and work paper preparation. 
  • Prepare other tax reports where required. 

Qualifications
We expect you to currently be pursuing a Bachelor’s degree in Business law or Economics and be graduating Spring 2019 or later. We further expect that you are a thorough and positive person with a great interest in international tax and transfer pricing issues. You need to be able to communicate clearly both verbally and in writing and to have very good knowledge of English since this is our business language.

Internship period: 10 weeks starting January 21 2019

Read more and apply at MyCareer.lu.se.


Deloitte, Malmö

Praktikplats på Deloittes kontor i Malmö

Beskrivning av praktiken
Under vårterminen 2019 erbjuder vi dig som är intresserad av revisorsyrket en möjlighet att känna pulsen på Deloitte och prova på jobbet som revisor. Du kommer att få en praktisk inblick i yrket och möjlighet att i praktiken omsätta de teoretiska kunskaper du hittills har fått under din studietid.
Du kommer att ingå i våra ordinarie revisionsteam, vilket innebär att du tilldelas egna ansvarsområden och får stöttning av handledare på uppdragen. Inför internshipet bjuds du in till introduktions- och utbildningsdagar och du kommer att få en egen fadder. Du kommer att få prova på olika arbetsuppgifter ute hos klient såsom, granskning av specifika poster, vara med på klientmöten och vara delaktig i att ta fram underlag till avrapportering etc. Du kan också bli delaktig i interna projekt inom Audit Malmö, såsom att assistera med offerter, förbereda nätverksträffar etc.

Kvalifikationer
Vi söker dig som läser företagsekonomi med inriktning redovisning och är intresserad av en framtida karriär som revisor. Du har goda studiebetyg och engagemang vid sidan av studierna. Du har en stark drivkraft, goda ledaregenskaper och samarbetar bra med dina kollegor. Du brinner för klientservice och har en god analytisk förmåga, ett affärsmässigt tänkande samt förmåga att etablera förtroendefulla kontakter.

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Hungerprojektet, New York

Internship for US Fundraising & Special Projects

  • Location: THP Global Office (Herald Square, New York City)
  • Reports to: Senior Director, US Fundraising
  • Period: January-June 2019 (dates flexible)

Internship Summary
The Hunger Project seeks an individual with a passion for serving others and an interest in ending hunger. This is an opportunity for a caring, curious individual to be part of a team working in fundraising and event management. S/He will assist with administrative matters, nurturing relationships with new or existing corporate investors, building events to develop understanding of our work and carry out activities to generate resources for our mission.

The individual in this internship will provide support to a fast-paced, multi-faceted Advancement team at our global headquarters. S/he will help maintain internal data and files; interact with investors or partners as well as with staff and volunteers; conduct research; draft materials as requested in support of global fundraising and communications efforts, primarily serving the U.S. Fundraising team and, as assigned, to liaise with our program countries in Africa, South Asia and Latin America.

Responsibilities

  • Draft new and edit communication and fundraising materials specific to US Fundraising efforts and events, as well as support the facilitation of investor trips.
  • Assist in preparing for speaking engagements and possibly delivering presentations, as needed.
  • Provide administrative support to US Fundraising team, including support for events, data entry and filing, organizing mailings, etc., as well as collateral design.
  • Assist with phone calls to investors and gather information as needed.
  • Research potential investor and grant opportunities.
  • Maintain internal systems that track prospects, tasks, deadlines and fundingopportunities.
  • Organize and maintain information for all tasks given.
  • Other administrative duties as assigned.

Qualifications

  • Currently a bachelor's student in their final year of Ekonomie kandidatprogrammet at Lund University School of Economics and Management who has applied to the internship course FEKH03 in time.
  • Mature, ability to be a self-starter, responsible.
  • Interest, educational background and/or work experience in international development, gender studies, non-profit management, fundraising, client services, event management and hospitality.
  • Outstanding oral and written communication skills.
  • A team player, flexible and willing to contribute in any way needed. Has a desire to be in service of others, working behind the scenes to ensure excellent delivery of the team's work.
  • Resourceful and also able to work independently.
  • Highly organized, detail-oriented, self-generating and committed to accuracy
  • Knowledge of standard business applications: Word, Excel, PowerPoint, SharePoint, Gmail, GoogleDocs; knowledge of SalesForce is a plus, as well as any graphics programs.
  • Willingness to assist during evening events, as needed.
  • Understanding of The Hunger Project's values and approach.
  • Experience working across nations and cultures a plus, as well as multiple language skills, particularly French, Spanish, Portuguese or Dutch (but not a solid requirement).

Read more and apply at MyCareer.lu.se.


Lindéngruppen, Höganäs

Praktikplats på huvudkontoret för Lindéngruppen.

Vill du bli en del av ett globalt familjeföretag med starka värderingar och dessutom få värdefull erfarenhet av att arbeta nära koncernledning med fokus på strategi och ekonomistyrning?

Beskrivning av praktiken
Som vår praktikant kommer du att arbeta mycket nära Lindéngruppens koncernledning och få betydande kunskap om hur man bedriver strategisk företagsstyrning, dvs. strategic corporate governance. Exempelvis kommer du arbeta med marknadsanalyser och operationella och finansiella analyser av bolag och konkurrentanalyser. Du kommer även identifiera och utvärdera investeringsmöjligheter samt värdera bolag och göra finansiella analyser. Vi ser även att du stöttar arbetar med att sammanställa presentationsmaterial och investeringsunderlag samt deltar i arbetet med att ta fram strategier och affärsplaner. 

Kvalifikationer 
Självklart delar du vårt intresse för tillverkningsindustrin och för att göra goda affärer! Du delar våra värderingar om långsiktig och hållbar utveckling av industriföretag och du uppskattar vår kultur som präglas av öppenhet, ödmjukhet och prestigelöshet. Du studerar just nu till ekonom eller ingenjör, något du är framgångsrik i tack vare din starka analytisk förmåga och kunskaper inom kvantitativ och kvalitativ analys, samt din goda kommunikativa förmåga. 

Eftersom du är social och nyfiken på nya erfarenheter har du skaffat dig relevant erfarenhet, vilket visat på att du är initiativtagande, ansvarsfull och strukturerad när du arbetar. 

Du är teamorienterad men har inga problem att arbeta självständigt när det krävs. Du är inte rädd för att ta egna initiativ eller eget ansvar och du är professionell, driven och utåtriktad som person. Hög integritet är viktigt, precis som att du vågar vara kritiskt ifrågasättande. 
Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du behärskar engelska som arbetsspråk. 

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Mazars, Malmö och Stockholm

Praktisera hos Mazars skatt

Praktisera hos Sveriges sjunde största revisionsbyrå!
Som praktikant på Mazars ger vi dig som är intresserad av skatt, revision, och rådgivning möjlighet att få värdefull erfarenhet och kunskap om yrket som skattejurist på ett globlat företag med goda värderingar. Hos oss på Mazars får du under tio veckor arbeta nära våra främsta skatterådgivare med riktiga case för att du ska utvecklas och lära. 

Vi är ett team bestående av tio kollegor i Stockholm och tre kollegor i Malmö och vi ser dig och dina kunskaper som en tillgång för teamet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att upprätta och bistå i upprättandet av deklarationer, sökning i rättsfallsdatabaser, upprätta avtal samt utreda diverse rättsfrågor. Vidare kan du komma att presentera deklarationsnyheter inom olika områden för övriga medarbetare på Mazars skatt.

Kvalifikationer
Mazars har dynamik, tillväxt, innovation och mångfald i vårt DNA. Vi ser därför gärna att du kan relatera till våra företagsvärderingar samt ett stort intresse för våra tjänster. För oss är det viktigt att du är öppen, nyfiken och villig att lära dig för att få ut så mycket som möjligt av din praktikperiod. Du är beredd att ta ansvar och har god samarbetsförmåga. 

Vi söker praktikanter i både Malmö och Stockholm och det går bra att lägga praktikperioden antingen under första eller under andra halvan av vårterminen 2019.

Praktikperiod: Start 21 januari, 10 veckor alternativt start 1 april, 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Mannheimer Swartling Advokatbyrå, Stockholm

Ekonom med IT-intresse till Mannheimer Swartling Advokatbyrå

Beskrivning av praktiken

Under din praktik på Mannheimer Swartling kommer du få möjlighet att under 10 veckor få mycket god insyn i arbetet på en ekonomiavdelning på ett stort tjänsteföretag. Vi planerar för närvarande för ett plattformsbyte som innebär att vi kommer att flytta vårt nuvarande affärssystem till molnet. I detta projekt ser vi behov av att en kartläggning av nuvarande arbetssätt görs och att framtida arbetssätt identifieras för att bli effektivare och för att dra nytta av de alltmer standardiserade tjänster som erbjuds i molnet. Inom ramen för praktikarbetet kommer du också få insyn i de olika arbetsuppgifter som görs på ekonomiavdelningen. Som resultat av praktikarbetet förväntar vi oss en rekommendation för en övergång till nyare och modernare arbetssätt.

Du kommer att tillhöra vår ekonomiavdelning och rapportera till vår CFO.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse för redovisning å ena sidan och verksamhetsuppföljning å andra sidan. Vi ser också gärna att du är intresserad av hur effektiva processer och arbetsmetoder kan underlätta ett företags administrativa flöden. Erfarenhet av digitaliseringsprocesser är ett plus. 

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad, självgående och ansvarsfull. Vi utgår från att du har ett mycket bra siffersinne och att du har goda kunskaper i Excel. Du är organiserad, metodisk och lösningsorienterad. Du är även en positiv person som trivs i en professionell miljö med högt arbetstempo.

Vi erbjuder dig ett utvecklande praktikuppdrag med goda möjligheter att bidra till vår utveckling. Du erbjuds också möjligheten att få göra din praktik i ett team med ambitiösa och motiverade medarbetare i en dynamisk miljö som har fokus på att ge hög service internt inom organisationen och externt till våra klienter och andra samarbetspartners. 

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Mercedes-Benz Finans Sverige/Danmark, Malmö

Praktikant @ Finance & Controlling

Internship description
We want you to support the Controlling & Risk Management Team at Dockan in Malmö during your 10 week internship. You will get the unique opportunity to be part of the regular Controlling routines by tracking and analysing our most important KPIs. This includes monthly reporting to our internal and external stakeholders as well as a more detailed and ad-hoc analysis in the area of Sales Controlling. 

On top of the regular Controlling tasks we would like you to develop Dashboards to visualize and track our KPIs on a daily basis. For this visualization, you will use a market standard application such as PowerBI or Tableau.

You will be responsible for the whole process from first interviews with our stakeholders to the actual implementation of the dashboards and you will be guided by us along the way.
This task will foster your understanding of business steering in a company offering financial services.

As a person, you are curious, open-minded and innovative. You have very strong analytic skills and are willing to focus on details. You are structured and self-driven, with strong communication skills. You are a team player with a positive disposition and actively contribute to creating a good working environment and excellent cooperation. 

As an ideal candidate, you bring the following:
Currently in your studies in the area of Business administration 
Experience in Excel as we mainly work in Excel
Experience in SQL/PowerBI/Tableau desirable but not required
Fluency in English as well as Swedish

We are looking forward to you starting soon at your new workplace in Malmö, at our Swedish/Danish headquarters! 

Internship period: 10 weeks starting 21 January 2019

Read more and apply at MyCareer.lu.se.


Nordea, Malmö

Praktik hos Nordea i Malmö

Beskrivning av praktiken
Vi söker en duktig och motiverad student till att hjälpa till med utarbetning av en strategiskt långsiktig plan för vårt interna samarbete mellan företag och privat. Vi ser att du har en strategisk och analytisk förmåga som du kan överbrygga till ”hands-on” actions. Din plan ska vara tydligt förankrad i verksamheten så att den är applicerbar och den ska tydligt kunna påvisas vara gynnsam för kund. 

I Nordea kommer du att arbeta tätt tillsammans med regionledningar för både företag och privatkunder. 

Vår ambition är att hitta nya lösningar som förbättrar och förenklar processer medarbetare emellan utan att bygga nya system. Vi tror på att där finns mycket att hämta i kommunikationen medarbetare emellan och ser gärna en modell som bygger på delaktighet. Vi ser att du har kunden med ur alla aspekter för att säkerställa ditt resultat ger positiva effekter för våra kunder. 

Du blir en del av Sydsverige och dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande där vi ser att du utgår ifrån regionkontoret i Malmö men reser i regionen vid behov. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
•    Analysera det dagliga arbetet kring samarbete i regionen
•    Datainsamling och bearbetning av detta
•    Observation och insamling av erfarenheter
•    Konkurrensanalyser

Arbetet ska vara på svenska och kommer att presenteras för regionledningar för privat och företag samt eventuella övriga intressenter i projektet. 

Viktiga egenskaper för att lyckas är att du är självständig, modig och lyhörd. Du behöver ha förmågan att lyssna in och vara ödmjuk samtidigt som du får användning av din kreativitet i dina förbättringsförslag.

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


SEB, Lund

Internship hos SEB:s kontor i Lund

Beskrivning av praktiken
Du kommer få ett praktisk lärande inom kontorsrörelsen på SEB.

På kontoret i Lund har vi tre områden som du kommer att arbeta inom under din praktik; kundtjänst, privatrådgivning och företagsrådgivning.

Du kommer skolas in precis som en nyanställd och börja med att lära dig och arbeta i kundtjänst. I kundtjänst servar vi både privat- och företagskunder och det är där man lär sig absolut mest p.g.a. den stora variationen mellan de olika typerna av ärenden.

Du kommer sedan att få fördjupa dig i och arbeta med att göra kundbedömning, kreditbedömning och analys, samt processen inför ett affärsbeslut. Du kommer också att få arbeta med prospektbearbetning och marknadsanalys.

Under din praktik kommer du även att få fördjupa dig i hur vi arbetar med privat- och företagsrådgivning. Du kommer att få arbeta med SEBs mötesmetodik, rådgivningsprinciper och det generella sättet vi träffar kunder på.

Hos privatrådgivarna kommer du mer specifikt, att arbeta med att bistå privatrådgivarna vid bolånerådgivning och rådgivning för kunder med behov av placeringsrådgivning.

Hos företagsrådgivarna kommer du att arbeta med att hjälpa till med företagsaffären som täcker alltifrån den enskilda näringsidkaren till det stora internationella företaget.

Det är ett praktiskt lärande som ger en insikt i finansvärlden generellt. Vi har löpande möten där vi går igenom makroanalytiska faktorer och diverse kurspåverkande effekter. Det är ett ständigt lärande eftersom marknaden rör sig hela tiden.

Kvalifikationer
Du är intresserad av SEB och vill lära dig mer om hur det är att arbeta i en ledande affärsbank. Som person är du prestigelös, flexibel och social, du har en positiv attityd och tar stort eget ansvar för din utveckling.

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Sysav, Malmö

Projekt om införande av OCR

Beskrivning av praktiken

Vi skulle behöva hjälp att ta fram underlag för att fatta beslut om att införa OCR på våra kundfakturor. OCR nummer förenklar matchningen av en betalning mot en kundfaktura. Vi arbetar i affärssystemet AX (Microsoft). Projektet består av att utreda vad som behöver göras i AX (kanske tillsammans med vår programleverantör), hur vi ska ändra fakturalayouten och vilka krav banken har. Vi ser detta som ett projekt som består i att ta reda på information om vad som krävs för att OCR ska fungera och hur Sysav ska nå detta målet med våra förutsättningar.

Du kommer att arbeta tillsammans med Ekonomienheten men du kommer att behöva hjälp även från IT-enheten för att få information till projektet. 

Du kommer att vara stationerad på vårt huvudkontor i Malmö, på Spillepengsgatan 13.

Här får du möjlighet att arbeta nära en ekonomiavdelning och ta del av hur projekt påverkar det dagliga arbetet och hur vi arbetar för att effektivisera.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är i slutet av din utbildning på Ekonomie kandidatprogrammet och ser gärna att du har inblick i redovisning och har systemintresse. För oss är det viktigt att arbeta tillsammans med ansvar och engagemang och ser naturligtvis att du också delar dessa värderingar.

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 10 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Tetra Pak, Lund

Strategic Procurement for Marketing services

About the internship
We are looking to recruit an Intern who is considering a procurement career. You will be part of our global procurement team, working alongside us, focusing on Marketing & Communication services with colleagues and suppliers from other cultures around the world. At the end of your internship you will have a good understanding of a job role within strategic procurement, how we work as business partners towards Marketing and Communication departments and how we evaluate, select, negotiate and contract with different suppliers.

You will have the opportunity to use different software, platforms and systems like SAP, Business Object (BO), Power BI, Orbis and others. However, you will mainly learn how to work with the e-procurement system, in the world known as Ariba, which is one of the key systems which larger companies are using within their procurement functions today to scout new suppliers, evaluate suppliers and their proposals based on our briefs. 

This is a great role to get broad exposure to both Marketing and to the challenging world within Procurement for Marketing services where the supply landscape as well as Tetra Pak needs are changing rapidly due to digitalization.

What does a strategic procurement function do?
We work in close cooperation with our business stakeholders to drive the right decisions, balancing risks and opportunities to deliver the best value from supply market and procurement itself. 

What are the main responsibilities within our function?

  • Develop and execute strategy of third party spend e.g. Advertising, Marketing insight, Research and advanced analytics services etc.
  • Act as a proactive business partner, understanding business needs and requirements. 
  • Procure, contract and manage of supplier base including cost/spend analysis, drive supplier selections (RfI/RfP/RFQ), lead commercial negotiations, secured contracts
  • Supplier performance management including measurements and KPI

What are the typical qualifications for a role within Procurement;
You are a result oriented, driven and analytical person with a strong business mindset. You have very good communication skills combined with interpersonal capabilities which enable you to easily interact across borders between business stakeholders and suppliers. 

Internship period: 10 weeks starting January 21 2019

Read more and apply at MyCareer.lu.se.


Trelleborg AB, Trelleborg

Internship at Trelleborg Group HR department

Internship Description
The Internship is with Trelleborg Group HR department. You will be gaining insight and experience from various daily tasks and be/take the lead in different projects. 

During your weeks here, you will directly take part in ongoing activities within the Group HR function that include:

  • Talent Management
  • Employer Branding 
  • Diversity

You will analyse our competition to see how your competitors work with employer branding, talent management and diversity and perform a Gap analysis regarding our work with employer branding, talent management and diversity, among other things.

Your Profile
You are a team player that are comfortable with performing analytical tasks as well as presenting your findings on a high-level, verbally and written. You have knowledge and experience from MS Office, primarily Excel and PowerPoint. You speak English fluently as this is our Group language.

During the internship at Group HR you will report to the Trelleborg Group Talent Management Director.

Location
The Internship is located at Trelleborg HQ in the city center of Trelleborg within walking distance from the train station. 

Internship period: 10 weeks starting January 21 2019

Read more and apply at MyCareer.lu.se.


Techtronic Industries Nordic, Köpenhamn

Product/Market Management internship för Milwaukee

Till vår produkt- och marknadsavdelning för proffsvarumärket Milwaukee söker vi nu en driven praktikant med placering på vårt nordiska huvudkontor i Köpenhamn, Danmark.

Vill du praktisera i en större internationell koncern med starka varumärken? Är du intresserad av att driva projekt och arbeta med innovativa produktlanseringar för den Nordiska marknaden? Då är en praktikplats på TTI en perfekt möjlighet att kick-starta din karriär! Du kommer få vara med från start och med stor självständighet driva nordiska projekt för TTI. Du kommer vara delaktig på ett snabbt växande företag med engagerade kollegor som stöttar dig samtidigt som du får värdefull kunskap och arbetslivserfarenhet.

Beskrivning av praktiken
Under din praktik kommer du att vara en del av vårt team som arbetar med produkt- och marknadsaktiviteter för den nordiska marknaden. Här arbetar vi med att stärka Milwaukee som varumärke och i nära samarbete med våra säljavdelningar skapa vinnande konkurrensfördelar. Du kommer att få en viktig roll i framtagandet av produkt- och marknadskännedom för kommande lanseringar – en viktig del i vår strategiska planering. Detta kommer att ge dig en fördjupad kunskap av både köp- och införsäljningsprocesser hos våra partners samt vad slutkunden efterfrågar för att göra sitt arbete enklare. Dina huvudsakliga ansvarsområden blir att:

  • Aktivt driva produkt- och konkurrentanalyser för ett av Milwaukee’s produktsegment.
  • Identifiera användares behov och köpbeteende för motsvarande produkter.
  • Intervjua återförsäljare och slutkunder, sammanställa och analysera potentiella möjligheter och utmaningar.

Kvalifikationer
Till den här praktikplatsen söker vi dig som är i slutet av din kandidatutbildnig inom marknadsföring.

Vi söker dig som är självgående, strukturerad och analytiskt och som vill vara ute på fältet och träffa människor för att få svar på dina frågor och bättre förstå marknaden. Du har en ambition att identifiera vilka nyckelfaktorer som driver en lyckad lansering av banbrytande produkter som ännu inte finns på marknaden. Med en positiv attityd och vilja att ta egna initiativ kommer du att passa bra in i teamet på TTI. Ett tekniskt intresse är meriterande, men inte nödvändigt. Du är flytande i tal och skrift i minst ett skandinaviskt språk samt engelska, som är vårt koncernspråk.

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 20 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.


Techtronic Industries Nordic, Köpenhamn

Kreativ praktikplats inom marknadsföring hos Ryobi

Till vår produkt- och marknadsavdelning för konsumentvarumärket Ryobi söker vi nu en driven praktikant med placering på vårt nordiska huvudkontor i Köpenhamn, Danmark.

Vill du praktisera i en större internationell koncern med starka varumärken? Är du intresserad av att driva projekt och arbeta med innovativa produktlanseringar för den Nordiska marknaden? Då är en praktikplats på TTI en perfekt möjlighet! Du kommer att få vara med från start och med stor  självständighet driva nordiska projekt för TTI. Du kommer att vara delaktig på ett snabbväxande företag med engagerade kollegor som stöttar dig samtidigt som du får värdefull kunskap och arbetslivserfarenhet.

Beskrivning av praktiken
Hos oss finns nu möjligheten att få insyn i ett globalt företag som brinner för att engagera fler att bygga, fixa stort som smått i hemmet och i trädgården! Om du dessutom är en hejare på sociala medier så kommer vi tillsammans att skapa den perfekta praktikplatsen för just dig och din framtida karriär.

Ryobis och dess ONE+lösning har en mängd elverktyg och trädgårdsmaskiner och kommer vara ditt fokusområde under praktiken. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:  

  • Arbeta med att stärka vårt varumärke och närvaro på sociala medier
  • Analysera och utvärdera effekterna och engagemanget av varumärkesarbetet
  • Agera både internt på huvudkontoret och ute hos våra kunder i den nordiska myllan
  • Sätta dig in i vårt varumärke och analysera detta för att aktivt hitta goda exempel för att bearbeta och sprida i sociala medier. 

Vi kommer utbilda dig i våra interna system och produkter och tillsammans med ett duktigt och drivet team blir ett viktigt nyförvärv inom marknadsföring och arbetet med sociala medier.  

Kvalifikationer    
Till den här praktikplatsen söker vi dig som är i slutet av din kandidatutbildnig inom marknadsföring. Du är en fena på sociala medier och har kunskaper inom InDesign, Facebook Adlights och Google Adwords. 

Du som kommer att axla rollen behöver vara drivande, kreativ och lyhörd för att lyckas kommunicera Ryobi´s tonalitet och budskap i sociala medier på bästa sätt. För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på kommunikation, såväl bild som text. Du är starkt analytisk och brinner för både varumärkesanalys och omvärldsanalys och som person är du initiativtagande, driven och en teamspelare. Vi vill också att du är en ”doer” som gillar färg och form, är kreativ och har ett intresse för hem, trädgård och fritid.  Du är flytande i tal och skrift i minst ett skandinaviskt språk samt engelska, som är vårt koncernspråk. 

Praktikperiod: Startar 21 januari och pågår 20 veckor

Läs mer och ansök på MyCareer.lu.se.

Vem kan söka?

Ekonomihögskolans internships vänder sig i nuläget till de studenter som kan söka någon av följande praktikkurser:

Ekonomie kandidatprogrammet

Systemvetenskapliga kandidatprogrammet

Handelsrätt

Kontakt

Anna Månsson
Koordinator

anna.mansson@ehl.lu.se
Telefon: +46 46 222 32 04
Rum: Karriärcenter EC1

Anna Månsson